Leading pro-China news channel in Taiwan ends broadcasts – world news

0
46

[ad_1]

A leading pro-China cable news channel prepared to halt its broadcast operations at nighttime Friday after Taiwan’s government refused to resume its license, citing accuracy issues.

The National Communications Commission cited repeated violations of rules on accurate reporting in rejecting CTiTV’s license renewal. The station has been fined 25 times up to now six years for spreading inaccurate information.

The station is owned by the Want Want China Times media group, which also publishes one of Taiwan’s main newspapers. It has long been associated with a Beijing-friendly political view, attributed partly to its extensive commerce interests in China. It tried unsuccessfully to appeal the denial and accused the Taiwanese government of endangering media freedom.

In its ruling in November, NCC Chairperson Chen Yaw-shyang made no particular allegations of a pro-China bias, but said the channel appeared susceptible to out of doors influence.

“The biggest problem is outside interference into the TV station’s news production and broadcasts,” Chen said in announcing the denial of the license renewal.

Reporters without Borders, a media watchdog group, said in a observation that the decision did not go against press freedom, but expressed remorse over its affect on the station’s staff.

While it’ll stop its broadcast operations, the company is expected to concentrate on mobile and web operations, where it already has a sizable following.

“We will have to have limitless make stronger for media freedom,” a banner on the news channel’s home page said Friday.

[ad_2]

Top stories/ News / India

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here